Правителствена работна група за потенциалното използване на програми за рехабилитация при алкохолизъм в Ирландия ще представи своите резултати през Март според министъра на транспортна, Джак Чембърс. Това мнение на Джак Чембърс е направено по време на събитие за справяне с шофирането в нетрезво състояние, организирано съвместно от Ирландския орган за пътна безопасност (RSA), ETSC и Ирландското медицинско бюро за пътна безопасност по-рано този месец в Дъблин.
Правителствена работна група за потенциалното използване на програми за рехабилитация при алкохолизъм в Ирландия ще представи своите резултати през Март според министъра на транспортна, Джак Чембърс.
Това мнение на Джак Чембърс е направено по време на събитие за справяне с шофирането в нетрезво състояние, организирано съвместно от Ирландския орган за пътна безопасност (RSA), ETSC и Ирландското медицинско бюро за пътна безопасност по-рано този месец в Дъблин.
Правителството на Ирландия изгражда стратегия с цел пътна безопасност. Ключово действие от тази стратегия е създаването на работна група, която да обмисли и направи препоръки за прилагането на програма за спиране на алкохола за високорискови нарушители, шофиращи в нетрезво състояние. Програмата също съдържа курс за рехабилитация при шофиране след употребата на алкохол.
Решението на правителството за програмата е в резултат на ново проучване, което показа, че има нужда от промяна в отношението на хората към шофирането в нетрезво състояние в Ирландия. Новото изследване, представено от Службата за пътна безопасност (RSA), установило, че oт тези, които са признали, че консумират алкохол, 14% от тях са мъже шофьори, 14% също шофират за работа и 24% са с история на участие в ПТП. Почти всеки трети (28%) от групата, които признават за своята консумация, споделят, че са изпили две или повече напитки при последния път, когато е шофирали след консумация на алкохол през последните 12 месеца. Близо три четвърти (73%) от шофьорите участвали в проучването са се съгласили, че „повечето от моите познати/приятели смятат, че шофирането под въздействието на алкохол е неприемливо“. За сравнение, през 2019 г. 85% от разпитаните шофьори са се съгласили с това твърдение, обезпокоителен спад.
Антонио Авенозо, изпълнителен директор на ETSC, споделя: „За да постигнем целта на ЕС за намаляване на смъртните случаи по пътищата с 50% до 2030 година, от съществено значение е да се справим с шофирането в нетрезво състояние. Няколко държави от ЕС, включително Белгия, Франция, Литва и Полша, сега се занимават с този проблем, като изискват устройства за блокиране на двигателие на колите при запалване на онези, които са шофирали в нетрезво състояние. Особено тези, които го правят многократно. Италия също подготвя закони за въвеждане на блокировките за запалване при употреба на алкохол в правната система. Надяваме се, че Ирландия може да се присъедини към тази нарастваща група от страни и да въведе тази животоспасяваща, изпитана и тествана технология в близко бъдеще.”
Когато използването на блокиращо устройство е наложително – един от най-добрите избори сред блокиращи МПС дрегери е INTERLOCK 7000. Устройството работи бързо и е изключително лесно за употреба, за да не затруднява и бави излишно шофьора. Работи в много широк температурен диапазон – от -45°С до +85°С – което го прави подходящо за употреба при всякакви температурни условия. Не на последно място – има съвременен и интуитивен дизайн.